Najlepsze silniki Forda Fiesty

0
243

Jednostka napędowa Forda Fiesty aż trzy razy z rzędu została ogłoszona silnikiem roku.

Technologie stosowane w Fordzie

W nowych modelach Forda Fiesty spotkamy się z szeroką gamą silników. Jeden z nich to  EcoBoost, który trzykrotnie w latach 2012, 2013 i 2014 zdobył najważniejszy w motoryzacji tytuł silnika roku International Engine of the Year. Ta nowoczesna, 3- cylindrowa jednostka w zależności od wersji rozwija moc 100 lub 140 KM. Jest to wiodący silnik w tej klasie samochodów.

Oprócz nagrody silnika roku, Motor 1.0 EcoBoost zdobył także tytuł  najlepszego silnika poniżej pojemności 1.0 litra. Nagroda została przyznana podczas targów Engine Expo 2014 w Stuttgarcie. Podkreślano tam jego kulturę pracy, osiągi, wydajność  oraz zaawansowane technologie.

Dzięki turbodoładowaniu osiągi silnika EcoBoost są naprawdę imponujące, a w połączeniu z małym zużyciem paliwa, jazda tym samochodem daje dużo satysfakcji. Kierowcy jeżdżący tą Fiestą, często nie mogą uwierzyć, że silnik to tylko 1000 cm3. Nowe Fiesty, w których wykorzystano silnik EcoBoost, wykazują niższe zużycie paliwa aż o 24%! Inne plusy to zredukowanie emisji dwutlenku węgla o 25%. Obecnie wynosi ona zaledwie 99g/km.

Silnik y 1.0 l zadebiutował w 2012 roku w samochodach Ford Focus. Sprawdził się w nich tak dobrze, że dzisiaj montowany jest w 1/5 wszystkich modeli Forda. Silnik ten został zaprojektowany w najlepszych ośrodkach badawczo – rozwojowych w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Szacuje się, że pracowało nad nim ok. 200 inżynierów przez ponad 5 milionów godzin!

Nowa Fiesta to także silnik o pojemności 1,5 litra TDCi ECOnetic o mocy 95 KM. Swoją popularność zdobył przede wszystkim dzięki zużyciu paliwa na poziomie  3,2 litra na 100 km przy emisji dwutlenku węgla 82 g/km. Fiestę możemy także kupić z ekonomicznymi silnikami TDCi 1,5 l o mocy 75 KM. Zużycie paliwa wynosi w nich 3,6 l/ 100 km, a emisja dwutlenku węgla to 94 g/km.

 

Wydajność skrzyń biegów

Silniki na benzynę o pojemności 1.0, 1,25, 1,4 litra, 1,0 litrowy silnik EcoBoost oraz 1,5 litrowe silniki wysokoprężne dostępne są z pięciostopniową manualną skrzynia biegów. Szześciobiegowa, dwusprzęgłowa i automatyczna skrzynia biegów PowerShift dostępna jest z silnikiem benzynowym 1,6 l.

Jest ona polecana przez kierowców szczególnie dzięki możliwości połączenia wygodnego mechanizmu automatycznego z kontrolą przekładni manualnej. Ta skrzynia biegów, sama, w najbardziej odpowiednim momencie, dostosowuje wysokość biegu w zależności od naszej jazdy.

Systemy zwiększające oszczędzanie

Dzisiejsze Fiesty posiadają w wyposażeniu nowoczesne systemy Auto- Start – Stop, które automatycznie wyłączają silnik. Jest to przydatne zwłaszcza w sytuacjach kiedy stoimy długi czas w korku. Żeby ponownie uruchomić silnik, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła.  W miastach, dzięki temu systemowi, można zaoszczędzić nawet 10% paliwa.

Kolejny system zwiększający oszczędność jest EcoMode. Jego zadanie to ocena wpływu zachowania i stylu jazdy kierowcy na zużycie paliwa. Następny krok to udzielenie kierowcy wskazówek, które pozwolą na bardziej ekonomiczne podróże.

Oprócz wyżej wymienionych funkcji, Fordy Fiesta posiadają też inteligentny system ładowania akumulatora, dzięki któremu zużycie paliwa zostaje zmniejszone. Ta technologia umożliwia wykorzystywanie energii wytwarzanej podczas hamowania samochodu do ładowania akumulatora.

Oszczędnemu użytkowaniu nowej Fiesty sprzyja również wskaźnik zmiany biegów, znajdujący się w desce rozdzielczej.  Podpowiada on kiedy powinniśmy zmniejszyć a kiedy zwiększyć bieg.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here