Problem ściągania auta w trakcie jazdy powoduje, że należy natychmiast reagować. Taka sytuacja to oznaka, że auto nie jest w pełni sprawne, a jazda nim nie należy do najbezpieczniejszych czynności.
Co należy zatem zrobić w sytuacji, kiedy samochód nie utrzymuje prostoliniowego kierunku jazdy? Jak zdiagnozować, że mamy problem z samochodem?
Ściąganie samochodu diagnoza
Jeżeli czujemy, że mamy problemy z autem, które nie jedzie w sposób prawidłowy, a jest ściągane na boki, warto dokładnie zaobserwować, jak przebiega taki proces. Czy samochód ściągany jest za każdym razem w tym samym kierunku, a może na różne strony?
To bardzo istotne, z punktu widzenia szukania przyczyn ściągania samochodu i późniejszej dokładnej naprawy. Pamiętajmy również, że niekorzystne warunki atmosferyczne, czyli silny wiatr, może ściągać samochód. Również koleiny będą miały wpływ na to, że auto nie porusza się prostoliniowo.
Przyczyny ściągania samochodu
Większość przypadków związanych ze ściąganiem samochodu odnosi się do trywialnej sprawy, mianowicie niewłaściwego ciśnienia w oponach. Wystarczy, że opony z jednej strony nie mają identycznego ciśnienia jak te z drugiej strony.
Niewielkie różnice w wartościach ciśnienia mogą mieć wpływ na niestabilną jazdę. Naprawa problemu bez kosztowa. Należy podjechać na stację paliw i wyrównać ciśnienie w oponach, do sugerowanych przez producenta opon.
Przyczyną ściągania samochodu może być wada ogumienia. Wystarczy, że jedna opona jest uszkodzona lub zużywają się nierównomiernie. Wymagana jest wizyta w warsztacie samochodowym i naprawa zużytego ogumienia. Koszt niewielki, maksymalnie wydamy 200 zł.
Wulkanizacja Gdynia wymiana opon
Zapieczony zacisk hamulca, czyli problem, który pojawia się w autach użytkowanych „od święta”. Zacisk hamulca wymaga wyczyszczenia. Jeżeli to nie pomoże, konieczna jest wizyta w warsztacie samochodowym.
Skrzywiona kolumna McPhersona. Kolejnym czynnikiem, mającym wpływ na ściąganie samochodu, będzie skrzywienie kolumny McPhersona. Wystarczy przy skręconych kołach uderzyć w krawężnik i problem gotowy. W takiej sytuacji konieczna jest wizyta u specjalisty, który sprawdzić koła przy pomocy sprzętu do geometrii kół. Należy się liczyć z wydatkiem kilkuset złotych.
Luz na przegubach drążków kierowniczych, tulejach wahaczy lub przekładni kierowniczej. Samodzielnie nie jesteśmy w stanie stwierdzić takiej usterki. Kiedy chcemy, aby samochód przestał ściągać i wszystko zostało zdiagnozowane oraz naprawione, należy wybrać się do mechanika. Koszt operacji to kilkaset złotych.