Ford ulepszył konstrukcję przednich siedzeń i zagłówków Focusa od czasu jego przetestowania w 2018 r. Testy wykazały teraz dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia tylnego.
Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego sprawdził się dobrze w testach jego działania przy niskich prędkościach typowych dla jazdy po mieście.
Dostępna zawartość obejmuje wideo z Forda Focus 2018 i dodatkowe testy 2019, wraz ze zdjęciami i arkuszem danych.
Euro NCAP przeprowadza serię testów zderzeniowych i bezpieczeństwa modeli samochodów:
– test zderzenia czołowego, samochód uderza w sztywną barierę
– przesunięty test zderzenia czołowego, 40% szerokości samochodu uderza w odkształcalną barierę
– podczas testu na słupie, badany samochód jest wpychany na bok w sztywny słup
– badanie zderzenia bocznego, ruchoma odkształcalna bariera uderza w drzwi kierowcy.
Przeprowadzono serię testów dla pieszych przy użyciu różnych impaktorów, kształtu głowy dorosłego i dziecka, kształtu dolnej i górnej części nogi oraz testów kręgów szynowych na sankach.
Aktywne bezpieczeństwo testowane jest w oparciu o wyposażenie samochodu: autonomiczne systemy hamowania awaryjnego (samochód do samochodu, z celem dla pieszych i rowerzystów), technologie wspomagania pasa ruchu i asystenta prędkości oraz przypomnienia dotyczące pasów bezpieczeństwa.
Wszystkie szczegóły na stronie internetowej Euro NCAP:
Informacje o teście Ford Focus 2019
Euro NCAP wrzesień 2019 Komunikat prasowy