Tak się robi Fiestę!

0
1186

Zobacz, jak wygląda proces produkcji Forda Fiesty od projektowania do momentu wyjazdu samochodu z fabryki.

Etap I: PROJEKTOWANIE


1 1

  • Najpierw wykonano około 80 szkiców samochodu na papierze
  • Następnie stworzono 8 pełnowymiarowych modeli auta z gliny
  • Komputerowe modele samochodu poddawane były ponad pięciu tysiącom symulacji wypadku
  • Modele samochodu były dopracowywane po badaniach w specjalnym symulatorze Ford’s CAVE 3D Virtual Reality
  • Wykonano krótką serię prototypowych aut, które służyły do następujących testów:
    • – 130 godzin w tunelu aerodynamiczny testując auto przy wietrze o prędkości do 180 km/h – Działanie przy temperaturach od -40 do 82 stopni Celsjusza
    • – 1,2 miliona kilometrów testów wytrzymałości na publicznych drogach i 850 tysięcy kilometrów na torach testowych
    • – Ponad 40 rzeczywistych testów zderzeniowych

Etap II: KAROSERIA

 


2 3

  • Prasy o nacisku 2000 ton wyciskają elementy karoserii, które trafiają na linię montażową obsługiwaną przez 1000 chłodzonych wodą robotów spawalniczych
  • 310 części karoserii jest łączonych za pomocą nitów i śrub oraz spawanych w temp. ok. 1400 st. C

Etap III: LAKIEROWANIE


3 1

  • Najpierw nakładana jest warstwa antykorozyjna przez pełne zanurzenie całej karoserii na 5 minut w specjalnym płynie do lakierowania elektroforetycznego
  • Do uszczelnienia karoserii zużywa się 4,5 kilograma wodoodpornego uszczelniacza i 5 kilogramów uszczelniająca redukującego hałas i wibracje
  • Następnie nakłada się 2 kilogramy lakieru podkładowego w jednym z trzech kolorów i poleruje się go, aby usunąć niedoskonałości
  • 24 roboty nakładają lakier w jednym z 14 właściwych kolorów samochodu
  • Na końcu nakładany jest wosk, który daje 12-letnią gwarancję antykorozyjną
  • Pomiędzy każdym z etapów karoseria jest suszona w piecach o temperaturze od 80 do 205 stopni Celsjusza

Etap IV: MONTAŻ


5 1

  • Ponad 4500 elementów wyposażenia tworzyć może aż 11400 wariantów Fiesty.
  • Co 86 sekund z linii montażowej zjeżdża jeden samochód
  • 1,2 kilometra kabli tworzy 219 instalacji składających się z 1490 połączeń
  • Montowanych jest 15 różnych wersji tapicerki
  • Tablica rozdzielcza i szyby są montowane przez roboty
  • Karoseria jest podnoszona, a roboty od dołu instalują kompletny napęd i podwozie
  • Pod koniec procesu montażu instalowana jest chłodnica i ostatnie elementy wyposażenia wewnętrznego, m.in. fotele.
  • Do samochodu wlewane są wszystkie płyny i przykręcane są koła
  • Teraz po raz pierwszy uruchamiany jest silnik i prowadzone są testy jakości montażu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj